Omega 3

Az omega 3 zsírsavak az agy táplálékául is szolgálnak

Az omega 3 zsírsavak fontos szerepet töltenek be az agyban lévő idegsejtek közötti kommunikációs folyamatokban. Serkentik a gondolkodásért és értelmi képességekért felelős agy területek működését, ami a koncentráló képesség javulásához vezet.

omega36.jpg

Az agysejtek egymás közti összehangolt kommunikációja DHA-ból és EPA-ból felépülő membránokon és receptorokon keresztül történik. Az omega 3 hiánya esetén ezek a sejtelemek a rugalmatlanabb omega 6-ból épülnek fel, ezért az idegsejtek és az agy működése károsodik.

Az omega 3 nélkülözhetetlen a szervezetünk egészséges sejtműködéséhez, testünk sejtjeinek alkotóeleme és fontos hormonok forrása is, pozitív hatásait sejtszinten fejti ki, és a hormonok működését is jó irányba befolyásolja. Az omega 3 zsírsavak építik fel az agy szürkeállományának nagy részét, és az agy táplálékául is szolgálnak.

A kutatók szerint azokban az országokban, ahol sok halat fogyasztanak, kevesebb depressziós ember él. A kutatások végül arra az eredményre jutottak, hogy az embereknek számos problémája, mint a rossz hangulat, ízületi gyulladás, immunrendszeri betegségek, depresszió és a sokszor halálos kimenetelű infarktus is részben annak köszönhető, hogy nem fogyasztanak elegendő omega 3 zsírsavat.

Omega 3 zsírsavak fontos forrásai a vadvízi halak

Az omega 3 két nagyon fontos anyagot biztosít szervezetünk számára, egyik a DHA, ami fontos szerepet játszik a gyermekek agyának fejlődésében, a szem a látás megfelelő működésében és az észlelő funkciók javításában, a másik az EPA, ami az agy egészséges működésének fenntartásában. Az omega 3-6 zsírsavakból az EPA-t és a DHA-t szeretnénk bejuttatni a szervezetünkbe, akkor elsősorban vadvízi halakat és fűvel táplált állatok húsát kell fogyasztanunk.

idegsejtomega3.jpg

Az omega 3 zsírsavak előnyösen befolyásolják a szem látóhártya, az agysejtek, idegsejtek és az immunrendszer normális működését. Védi az érfalakat az érelmeszesedéstől, segíti a gyulladásos típusú betegségek gyógyulását, csökkenti a vérrög kialakulásának a kockázatát azzal, hogy gátolja a véralvadást elősegítő faktorokat.

Az omega 3 pozitívan befolyásolja az idegrendszer működését, ezzel hozzájárul az általános jó közérzet megőrzéséhez, a szellemi teljesítmény fokozódásához, ami a rendszeres fogyasztásával bekövetkezhet.Jó hatással lehet az ízületekre, amivel megőrizhetjük a mozgékonyságunkat, hatással lehet a szívre, a szemre, vérnyomásra és még néhány bőrprobléma is elhárítható a segítségével.

Az omega 3 zsírsavak sok rendellenesség megelőzésében játszanak fontos szerepet, mint a rák, inzulinrezisztencia, idegi leépülés, testmozgás utáni regenerálódás, terméketlenség.

Omega 3 zsírsav a hatékony agyműködés feltétele

Az omega 3 zsírsavak építik fel az agy szürkeállományának nagy részét és az agy táplálékául is szolgálnak. 1995-ben először fogalmazták meg amerikai kutatók, hogy az omega 3 hiánynak szerepe lehet a depresszió, a mániás depresszió és a szülés utáni depresszió kialakulásában. A hatékony agyműködés feltétele, hogy megfelelő mennyiségű omega 3-at fogyasszunk. A koncentráció, a jó memória, a jókedv és jó hangulat, az éles és gyors agyműködés, gondolkodás megfelelő omega 3 mennyiség nélkül lehetetlen.

Az omega 3 hiányos táplálkozás olyan agyműködési zavarokhoz vezet, amelyek rontják a stresszel, veszteségekkel való megküzdés hatékonyságát, az így kialakuló tehetetlen állapot vezet a depresszióhoz.

terhessegomega3hiany.jpg

Amennyiben agyunk megkapja a szükséges omega 3 mennyiséget, életminőségünk is megváltozik. A jó memória, a gyors gondolkodás, a fokozottabb odafigyelési képesség, a pozitív hangulat hatással van gondolatainkra, tetteinkre és a munkánkra is.

Már a kismamákban segíti a magzat fejlődését, és csökkenti a koraszülés előfordulását. A csecsemőkben a megfelelő látásélesség és a szellemi fejlődés kialakításában van fontos szerepe.

A gyerekek számára 14 éves korukig az optimális bevitel szükséges, mivel a gyerekek agya ebben az időszakban fejlődik a legnagyobb mértékben. A kutatási eredmények is azt bizonyították, hogy azok a gyerekek teljesítettek jobban a problémamegoldó és feladatmegoldó teszteken, akiknek a szervezete rendszeresen jutott omega 3 zsírsavakhoz.

A kutatók megállapították, hogy az omega 3 zsírsavak fontos szerepet töltenek be az agyban lévő idegsejtek közötti kommunikációs folyamatokban. Az omega 3 zsírsavak serkentik a gondolkodásért felelős agy területek működését, ezáltal javul a koncentráló képesség.

Omega 3 halolajak minősége

A halászatból származó mélytengeri halak ideális omega 3 források, 38 %-ban tartalmaz omega 3 EPA és DHA zsírsavat. A halolajak minőségét meghatározza a készítmények tisztasága, stabilitása és mellékhatás mentessége.

Az omega 3 zsírokon kívül fontos sejtvédő összetevők is vannak a halakban, melyek elveszhetnek a halolaj előállítása során. A gyártási folyamatoktól függ, hogy a készítmény mennyire biztonságos és milyen hatékony.

tonhalomega3.jpg

A gyártás során ellenőrzik és megtisztítják a környezeti szennyeződésektől és rákkeltő anyagoktól a készítményt, a halolaj biztonságát a tisztasága garantálja. A halolaj stabilitásától függ a hatékonysága, ami ellentétben áll az avasodási hajlammal. A halolajban lévő természetes sejtvédő antioxidánsok és a természetes E vitamin (gamma-, delta- és alfa-tokoferol) hatásmechanizmusán alapul a halolaj stabilitása. A sejtvédő antioxidánsok hiánya és a nem megfelelő E vitamin nagyban ronthatja a készítmény hatékonyságát.

A halolaj biztonságosnak mondható és nincs mellékhatása, ez nem jelenti azt, hogy az összes halolajra igaz. A mellékhatások leggyakrabban a készítmény instabilitásából erednek, ami a testben avasodáshoz, lipid peroxidációhoz vezethet. Az avasodásra és az instabilitásra való hajlam független attól, hogy a halolaj folyékony vagy kapszulában van.

Omega 3 hiány tünete a testzsír megnövekedése is lehet

Az omega 3 az idegsejtek membránjainak legfontosabb építőeleme. Ettől rugalmasak, hajlékonyak, átjárhatóak az idegsejt membránok. Több vizsgálat is kimutatta, hogy depressziós betegek szérumában, vörös vérsejtjeiben csökkent omega 3 tartalom figyelhető meg a depresszió súlyosságának mértékében.

A depresszió ma már az egyik legjobb előrejelzése az infarktusnak, ezért fontos kiemelni, hogy az omega 3 egyaránt csökkenti a koleszterinszintet és a depressziót is.

omega_3-6.jpg

Ha agyunk megkapja a szükséges omega 3 mennyiséget, életminőségünk is megváltozik. A jó memória, a gyors gondolkodás, a fokozottabb odafigyelési képesség, a pozitív hangulat hatással van gondolatainkra, tetteinkre és a munkánkra is.

Az omega 3 zsírsavaknak szerepük van a zsírok szállításában, a gyulladásgátló prosztaglandinok képzésében, az immunrendszerre kifejtett jótékony hatásuk is ismert. Részt vesznek az idegrendszer és a sejthártyák felépítésében

A hatékony agyműködés feltétele, hogy megfelelő mennyiségű omega 3-t fogyasszunk. A koncentráció, a jó memória, a jókedv és jó hangulat, az éles és gyors agyműködés, gondolkodás megfelelő omega 3 mennyiség nélkül lehetetlen.

Az omega 3 zsírsavak előnyei közül az izomnövekedést elősegítő hatásától kezdve az izmok glikogéntárolásának elősegítését, az erőnövelő hatását ismerik, és azonnali változást képesek előidézni a zsírégetésben is. Hiánytünete a testzsír megnövekedése is lehet.

 

Omega 3 igényünket a legegyszerűbben halolaj készítménnyel pótolhatjuk

Omega 3 készítményeknél a hatóanyag tartalom aránya miatt komoly árkülönbségek vannak.

A többszörösen telítetlen zsírsavak főként a mélytengeri halak húsában találhatóak, ezek tartalmazzák a szervezetünknek nélkülözhetetlen omega 3 EPA és DHA zsírsavakat, melyeket alig fogyasztunk.

halolaj_kapszula.jpg

Legegyszerűbben halolaj készítménnyel pótolhatjuk hazai körülmények között a szervezetünk számára szükséges omega 3 mennyiséget. A halolajak között is vannak különbségek. Minél magasabb az EPA és DHA értékek annál jobb, de nem csak ez számít. Fontos, hogy a halakban található nehézfémektől és mérgező anyagoktól a nemzetközi standardok alapján legyen megtisztítva.

Egyoldalú táplálkozásunknak köszönhetően az omega 3 zsírsavakból alig fogyasztunk, de étrendünk nagy mennyiségben tartalmaz magas omega 6 tartalmú állati zsírokat és hidrogénezett növényi olajokat, ezért fontos, hogy omega 3-al egészítsük ki étrendünket.

Omega 3 zsírsavak szerepe a rendellenesség megelőzésében

Az omega 3 zsírsav a keringésen keresztül számos jótékony hatást fejt ki, fogyasztásának hatására a test minden sejtjében kedvező változások indulnak el. Az omega 3 az idegsejtek membránjainak legfontosabb építő eleme, ettől folyékonyak hajlékonyak, átjárhatóak az idegsejtmembránok.

Számos egymással nem közvetlen kapcsolatban lévő szervben vagy testrészben is tapasztalhatjuk a pozitív hatásokat. Az omega 3 úgy vesz részt a sejtműködésben, hogy beépül a sejthártyába, rugalmasabbá teszi azt, így segíti az összes szervrendszer egészséges működését.

sejtomega3.jpg

Az omega 3 fogyasztását követően javul a sejtmembrán rugalmassága, és a sejten belül lejátszódó folyamat is, az alapvető sejtszintű folyamatok rendkívül fontosak szervezetünk egészséges működéséhez.

Az omega 3 csökkenti a vérrög kialakulásának kockázatát azáltal, hogy gátolja a véralvadást elősegítő faktorokat. Növeli a véralvadási időt, gátolja a vérlemezkék összecsapódását, és csökkenti a vér viszkozítását.

Védi az érfalakat az érelmeszesedéstől, segíti a gyulladásos típusú betegségek gyógyulását, segít a szív és érrendszeri megbetegedések, és a szívritmuszavar kialakulásának megelőzésében, hatására csökken a szívinfarktus bekövetkezésének kockázata.

Az omega 3-6 zsírsavakból az EPA-t és a DHA-t szeretnénk bejuttatni a szervezetünkbe, akkor elsősorban vadvízi halakat és fűvel táplált állatok húsát kell fogyasztanunk.

Az omega 3 zsírsavak sok rendellenesség megelőzésében játszanak fontos szerepet, mint a rák, inzulinrezisztencia, idegi leépülés, testmozgás utáni regenerálódás, terméketlenség.

Omega 3 zsírsavak fontos feladatokat látnak el a szervezetünkben

Az omega 3 két nagyon fontos anyagot biztosít szervezetünk számára, a DHA-t, ami fontos szerepet játszik a gyermekek agyának fejlődésében, a szem a látás megfelelő működésében és az észlelő funkciók javításában, és az EPA-t, az agy egészséges működésének fenntartásában.

dietahoz_orvosi_segitseg.jpg

Fontos feladatokat látnak el a szervezetben, az agyban található zsírsavak között 40 százalék a szem ideghártyájában 60 százalék a DHA aránya. Az omega 3 zsírsavak fontos alkotórészei a sejteket határoló sejtmembránnak is. Az omega 3 zsírsavak a szervezetben történő hasznosulása az elfogyasztott omega 6 zsírsavak mennyiségétől függ, a két rokon vegyület bizonyos kémiai folyamatokban konkurenciát jelentenek egymásnak.

A hatékony agyműködés feltétele, hogy megfelelő mennyiségű omega 3 - t fogyasszunk. A koncentráció, a jó memória, a jókedv és jó hangulat, az éles és gyors agyműködés, gondolkodás megfelelő omega 3 mennyiség nélkül lehetetlen.

Az omega 3 hiányos táplálkozás olyan agyműködési zavarokhoz vezet, amelyek rontják a stresszel, veszteségekkel való megküzdés hatékonyságát, az így kialakuló tehetetlen állapot vezet a depresszióhoz.

Amennyiben agyunk megkapja a szükséges omega 3 mennyiséget, életminőségünk is megváltozik. A jó memória, a gyors gondolkodás, a fokozottabb odafigyelési képesség, a pozitív hangulat hatással van gondolatainkra, tetteinkre és a munkánkra is.

Az omega 3 zsírsavak mindig jelen voltak a táplálkozásban

Az omega 3 zsírsavak mindig is jelen voltak az emberiség táplálkozásában, fontos szerepük van a szervezet megfelelő működésének fenntartásában, az egészség megőrzésében és a betegségek gyógyításában.

lazachusomega.jpg

A többszörösen telítetlen zsírsavak közül az EPA és a DHA támogatják a szív megfelelő működését. A DHA hozzájárul a normál agyműködés és látás fenntartásához. Az omega 3 zsírsavak testünk sejtjeinek alkotóelemei és fontos hormonok forrása is.

Az omega 3 zsírsavak előnyösen befolyásolják a szem látóhártya, az agysejtek, idegsejtek és az immunrendszer normális működését. Védi az érfalakat az érelmeszesedéstől, segíti a gyulladásos típusú betegségek gyógyulását, csökkenti a vérrög kialakulásának a kockázatát azzal, hogy gátolja a véralvadást elősegítő faktorokat.

Segít csökkenteni a szervezeten belüli omega 6 túlsúlyt, enyhítve az emiatt kialakult betegségek tüneteit.

Omega 3 az általános jó közérzet megőrzéséhez

Az omega 3 pozitívan befolyásolja az idegrendszer működését, ezzel hozzájárul az általános jó közérzet megőrzéséhez, a szellemi teljesítmény fokozódásához, ami a rendszeres fogyasztásával bekövetkezhet.

omega3depresszio.jpg

Jó hatással lehet az ízületekre, amivel megőrizhetjük a mozgékonyságunkat, hatással lehet a szívre, a szemre, vérnyomásra és még néhány bőrprobléma is elhárítható a segítségével.

Az omega 3 többszörösen telítetlen zsírsavak csökkentik a gyulladást okozó sejtek számát, segítenek megelőzni az érelmeszesedést, segítik az inzulin hatását, csökkentik a vérzsír szintjét és a vérnyomást. Kedvező hatást fejtenek ki a vérlemezkék tapadásának csökkentése és az értágító hatású anyagok megemelkedett szintje révén.

Az omega 3 zsírsav csökkenti a vérrög kialakulásának kockázatát azáltal, hogy gátolja a véralvadást elősegítő faktorokat. Növeli a véralvadási időt, gátolja a vérlemezkék összecsapódását, és csökkenti a vér viszkozítását. Védi az érfalakat az érelmeszesedéstől, segíti a gyulladásos típusú betegségek gyógyulását, segít a szív és érrendszeri megbetegedések, és a szívritmuszavar kialakulásának megelőzésében, hatására csökken a szívinfarktus bekövetkezésének kockázata.